Reviews van deze auteur (30569)

Komt afspraken niet altijd na, communicatie moet beter

Review over Douma Dakservice

Onlangs Douma dak benaderd voor het verwijderen van een zonneboilerpaneel te vervangen door dakpannen.
Afspraak gemaakt om een offerte te laten maken. De eerste keer kwam men niet opdagen. Na drie keer bellen zou ik dezelfde dag teruggebeld worden. Ook dat gebeurde niet. Uiteindelijk de dag erna opnieuw gebeld. Men zou binnen een half uur ter plaatse zijn. Na een uur kwam dhr Douma met een collega aan.
Er werd gekeken en op een manier die nogal arrogante overkwam verteld dat het beste (een groot) deel van het dak kon worden voorzien van nieuwe dakpannen.
Er zou een offerte worden gemaakt. Toen ik vroeg wanneer ik de offerte zou kunnen verwachten was het antwoord �snel�. Toen ik vroeg wat ik met �snel� moest verwachten, een week (hetgeen mij een redelijke termijn leek), was het antwoord opnieuw �snel�. Er werd mij nog een pen in de handen gedrukt en dhr Douma en zijn collega verdwenen weer.
Inmiddels zes weken later nog altijd niets gehoord.
Schijnbaar is mijn opdracht niet lucratief genoeg.
==================================
Update:
Zojuist bezoek gehad van dhr. Douma.
Hij bood zijn excuses aan voor de gang van zaken. Gaf aan dat het de laatste tijd (mede als gevolg van de koude periode met veel sneeuw) erg druk is geweest.
Ik werd gevraagd of ik de review wilde heroverwegen, met name omdat deze dhr Douma en diens team erg had aangegrepen.
Nadat ik de excuses aanvaarde en aangaf dat het tenminste netjes was geweest om tussentijds een bericht te geven dat het maken van de offerte langer dan normaal op zich zou laten wachten, gaf dhr Douma aan dat hij streeft naar tevreden klanten en elke dag nog leert.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit van enig zelfreflectief vermogen getuigt, waardoor ik het van mijn kant terecht vind om de review iets te nuanceren.

Sterke punten
Staat voor zijn bedrijf.
Gedreven.

Zwakke punten
Komt afspraken niet altijd na.
Communicatie kan beter.

reacties: